17 maart 2011

Mojácar (5) - Verkoudje


Vandaag stond er de oorspronkelijke Koninginnenrit op de planning: 150km en ruim 2000hm (incl. de Puerto de la Virgen vanaf noord). En omdat groep 2 een ingekorte route zou rijden, besloten een hoop toch met groep 1 te rijden zodat ze nog een echte klim zouden doen. Dus waren we met zo'n 20 man en zou het niveau ook een stuk lager liggen.

Helaas, maar niet heel onverwacht, heb ik gisteren een verkoudheid opgelopen en werd ik daardoor behoorlijk brak wakker vanochtend. Enig voordeel hiervan was wel dat ik het niet zo erg vond dat het wat langzamer aan zou gaan. 
De rit ging uiteindelijk wel redelijk ondanks de grootte van de groep (behalve dan in het stuk wind tegen rond de 60km waar het regelmatig brak), en de verkoudheid hinderde me gelukkig ook niet heel erg (behalve op de lange klim).
Nu ben ik wel redelijk gaar door de zon en 6 uur op de fiets. Maar de benen voelen nog prima aan, dus heb ik nog wel vertrouwen in de rit van morgen naar de Puerto de Velefique (link route). Hopen alleen maar dat de verkoudheid niet erger wordt...

Geen opmerkingen: